Malování řídkou tekutinou na křehký přežah má to úskalí, že se barva vpije, a tak trochu zmizí.
Barva se samozřejmě po ostrém výpalu opět ukáže. Je tudíž dobré mít svoji kompoziční skicu opauzovanou na průsvitném papíru, která umožní přenést námět s větší jistotou na konkrétní formát a tvar.
Každá malba by měla stát na pevnějším kresebném základě. Kresbu lze provést buďto vtavnou barvou (černá kontura) nebo kobaltem (tmavě modrá lesklá linie).
Malovat je možné i bez kresby kontur, pouze s barevnými valéry a tóny pastelových solí a celé škály velmi specifických chloridů.
Nebo je možné pracovat i s tzv. mezipřežahem (800°C), kdy barvy tzv. fixujeme v jejich mikro podobě (jemné krůpěje polosuchého štětce, kapičky z fixírky-airbrushe a jiné detailní stopy barvy).
Naopak, když nedojde k přežahu, tak jsou barvy intenzivnější (hlubší bez okrajové kontury = jsou rozpité a měkké) ... s tím vším je nutné počítat.